Man kan sjunga på många olika sätt i gruppen Inspiration & undervisning / Sångsamlingar hos musikskolan.se (10940)
Man kan sjunga på många olika sätt

287.74 kr

Sånger för lärande i många olika situationer; särkola, förskola, grundskola, kulturskola, barnrytmik etc. Cd medlföljer.

Varje sång åtföljs av konkreta tips för hur sången kan användas, med utförandeförslag. Cd-skivan innehåller både kompletta spår  och spår enbart komp. Dessutom kan inspelningarna laddas hem.

Materialets utgångsopunkt är det centrala innehållet i kursplanen för Grundsärskolan, med inriktning Träningsskola, och inriktar sig på hur man med hjälp av musik kan arbeta med olika förmågor och kunskaper på ett lekfullt sätt.

Sångerna passar bra för lärande i många olika miljöer och sammanhang och kan rekommenderas till kulturskola, rytmik, barnkör, grundskola etc.
Bandtyp: Inbunden
Utgiven: April 2016
Författare: Lisa Medin
CD-skiva: Ja

Artnr: 10940

Tillbehör

Hajen Hugo med cd
Roliga alfabetssånger i en rikligt illustrerad bok. Cd medföljer.
199.06 kr