A Dozen a Day 3 (bok och CD) i gruppen Noter & böcker / Piano/Keyboard / Pianoskolor hos musikskolan.se (wmr100991)
A Dozen a Day 3 (bok och CD)

Music Sales

Nummer tre i serien "A Dozen A Day". Tekniska övningar för piano med syfte att utveckla starka händer och flexibla fingrar. Cd-skiva med komp att spela till medföljer. Engelsk utgåva.

Uppvärmningsövningar för piano.

Aviskten med den här boken är att utveckla styrka i händerna i kombination med flinka fingrar. Tanken är att du kan lära dig två-tre övningar på en gång, som sedan ska spelas varje dag innan du böra öva. När du lärt dig en övning lägger du till nästa. När du behärskar alla övningar i en grupp kan du börja med nästa grupp. Många av dessa övningar kan med fördel transponeras till andra tonarter.

Cd:n som följer med är ett värdefullt verktyg för att förstärka övningarna. Bakgrunderna gör att lärandet blir ännu roligare!

Inspelningen är panorerad med bakgrunderna på vänster kanal och pianot på höger kanal. Välj själv om du vill höra hela inspelning genom att ha balansen i mitten, eller om du vill spela till skivan genom att panorera till vänster.

Antal sidor: 34
Bandtyp: Häftad
Orginaltitel: A Dozen A Day: Book Three - Transitional Edition (Book And CD) A Dozen A Day: Book Three Cd Edition
Vikt: 166 g
Författare: Edna-Mae Burnam
CD-skiva: Ja

Artnr: wmr100991
Tekniska övningar för piano med syfte att utveckla starka händer och flexibla fingrar. Med cd.

Easiest Keyboard Collection: Today´s Big Hits
20 hits för keyboard. Låtarna har text, ackordsymboler och ackordbilder samt autokompsf&...
Solos for the Oboe Player
En samling med progressivt ordnade stycken för oboe och piano, i urval av Whitney Tustin.
Showstoppers Playalong / Asax + CD
Musik för saxofon med CD för playalong.
Andrea Bocelli The Collection
En bländande samling med klassiska Bocelli-hits. Melodi, pianokomp och ackordboxar.