A Dozen A Day 5 (bok) i gruppen Noter & böcker / Piano/Keyboard / Pianoskolor hos musikskolan.se (wmr000440)
A Dozen A Day 5 (bok)

Music Sales

Nummer fem i serien "A Dozen A Day". Tekniska övningar för piano med syfte att utveckla starka händer och flexibla fingrar. Engelsk utgåva.

Uppvärmningsövningar för piano.

Aviskten med den här boken är att utveckla styrka i händerna i kombination med flinka fingrar. Tanken är att du kan lära dig två-tre övningar på en gång, som sedan ska spelas varje dag innan du böra öva. När du lärt dig en övning lägger du till nästa. När du behärskar alla övningar i en grupp kan du börja med nästa grupp. Många av dessa övningar kan med fördel transponeras till andra tonarter.

Bandtyp: Häftad
Orginaltitel: A Dozen A Day Book Five: Intermediate
Författare: Edna-Mae Burnam

Artnr: wmr000440
Tekniska övningar för piano med syfte att utveckla starka händer och flexibla fingrar. Endast bok.

Solos for the Tuba Player
En samling med progressivt ordnade stycken för tuba och piano, i urval av Herbert Wekselblatt.
The Library of Piano Classics 2
Fler än 100 pianostycken av stora kompositörer från renässansen till 1900-tale...
The Real Christmas Book (2:nd edition) C Instruments and Piano
Julen i "The Real Book"-version. 150 melodier för sång och C-instrument samt ackord.
More Classics to Moderns 2
Ett urval enkla pianostycken i originalutförande av välkända kompositörer.
Köp!