Stora musiktävlingsboken i gruppen Inspiration & undervisning / Läromedel i musik hos musikskolan.se (15737)

Stora musiktävlingsboken

En bok för grundskolan, gymnasiet, personalfesten, körträffen, julkalaset, musikcaféet eller överallt där du vill grilla dig själv eller din omgivning med frågor och spel som handlar om musik.

Detta är inte enbart en bok för musiklärare utan också för den som gillar frågesporter eller vill utöka sin allmänbildning inom musik. Boken innehåller mer än 5 800 frågor om allt mellan himmel och jord inom musikområdet,

Här finner du både frågesporter, korsord, arbetsuppgifter och facit. Bara din egen fantasi sätter gränserna för hur du vill använda boken.

Bandtyp: Flexband
Utgiven: 2007
Författare: Mats fagerberg

Artnr: 15737

Tillbehör

Melodica North Star 32
32 tangenters melodica med munstycke, slang och etui.
Köp!

Sim Salli Surum
Sånger för barn 2-10 år.
Arne lagar mat, lärarhandledning
Läromedel i svenska som andraspråk som tar hjälp av sång och musik.
Ordspråksskatten
Sjung svenska ordspråk - 17 nya sånger i olika stilar.