Ukulele Flight Sopran DUS321  m bag i gruppen Instrument & tillbehör / Ukulele hos musikskolan.se (DUS321)
Ukulele Flight Sopran DUS321  m bag

Ukulele Flight Sopran DUS321 m bag

Lägg i kundvagnen

Sopranukulele i mahogny. Med gitarrmekanik. Levereras med bra och snygg gigbag.

Sopranen är den kanske vanligaste modellen av ukulele, och också den minsta. DUS321 är ett instrument för dig som vill ha kvalitet, både i material och klang, och därför är beredd att lägga lite mer än vad en billig ukulele kostar.

Mahogny är ett hårdträ som använts i kvalitetsinstrument i århundraden. Färgen kan variera mycket, från ljus rosaaktigt brun till mörkar rödbrunt och mörknar dessutom med tiden. Låt dig dock inte luras av maghognyts diskreta look, ukulelear i solid mahogny, speciellt med konkav botten som DUS321, kan låta rejält!

Hals och greppbräda är tillverkade av afrikansk oume och rosewood. Denna kombination ger ett instrument med stabil intonation över hela greppbrädan. Instrumentet är också mycket bekvämt att spela på och dessutom snyggt att se på. Gravyren ruhnt tonhålet är handritad och lasergraverad. Varje moell har sin egen design, så titta gäran på de andra Flight-ukulelarna.

Skala: sopran (12 band)
Lock, botten och sarg: mahogny
Greppbräda: rosewood
Hals: Afrikansk okouma
Stall och sadel: ben
Brygga: rosewood
Bandmarkeringar på band 5, 7 och 10.

Premiumdetaljer: lätt konvex botten, kromad gjuten mekanik, lasergrvyr runt tonhålet, kvalitetssträngar.
Modell: Sopranukulele

Artnr: DUS321
Sopranukulele i mahogny. Med gitarrmekanik. Levereras med bra och snygg gigbag.

Gitalele Flight GUT350  m bag
Gitalele för dig som vill ha en behändig gitarr. Med bag. Stämning: A-D-G-C-E-A
Notställ Nomad svart
Notställ av skolmodell, hopfällbart, höj- och sänkbart, med väska.
Spela ukulele 2 med cd, dvd och på Spotify
Fristående fortsättningsdel för dig som vill utveckla ditt ukulelespel.
Ukulele Flight Sopran DUS322  m bag
Sopran-ukulele i vackert zebranoträ. Gitarrmekanik. Snygg och bra gigbag medföljer.