Utveckla språket med musik del 2 i gruppen Inspiration & undervisning / För läraren hos musikskolan.se (10931)
Utveckla språket med musik del 2

Fortsättningsdel - ännu fler sånger med övningar och aktiviteter.

Musik och språk har mycket gemensamt: klang, betoning, puls, rytm, tempo, nyanser, tonhöjd och melodi.
Använd musiken som ett verktyg att främja läs- och skrivförmåga. Här får du ytterligare sånger med tillhörande övningar och aktiviteter, som tränar både språkliga och musikaliska förmågor. Med boken förljer en cd med alla sånger i del 1 och 2. Boken vänder sig till lärare i förskola, förskoleklass, grundskola och musiklärare. Dessutom finns mycket att hämta även för specialpedagoger, lärare i särskola och lärare i svenska som andraspråk.

Utgiven: 2016
CD-skiva: Ja

Artnr: 10931
Fortsättningsdel - ännu fler sånger med övningar och aktiviteter.

Tonrörsboken
Idéer, tips och sånger för att använda boomwhackers i din undervisning.
Ordspråksskatten CD
CD till Ordspråksskatten.
Ordspråksskatten
Sjung svenska ordspråk - 17 nya sånger i olika stilar.
Kring musiken 2
Kring musiken är ett läromedel i fyra delar. Del 2 sträcker sig t o m årskurs 5.
fr. 211 kr