Nyhetsblogg

Just nu pågår filmning och redigering för fullt så att vi kan fylla våra startsidor för varje instrumentgrupp med videolektioner.

Jag har ett talesätt som kommer väl till pass även när det gäller detta: "Det finns inga enkla projekt..."
Som du säkert också erfarit, så är det bra att börja från början och beta av varje frågeställning för sig. Nu har vi uppgraderat grafikkort, installerat olika program i våra datorer och flyttat filer lite hit och dit. Men den kära Zoom-en funkar utmärkt med både bra bild och ljud. Dessutom sitter Jan just nu ute i orderavdelningen eftersom hans kontor är vår studio.

Detta är en av tjusningarna med jobbet på musikskolan.se; att man faktiskt hela tiden kan lära sig något nytt och får lov att prova sig fram. Dessutom hjälps vi åt, för det är nästan alltid någon som vet något och kan lära oss andra.

När vi gör våra videolektioner till våra böcker anlitar vi professionella filmare och redigerare, men här är tanken att snabbt kunna fylla vår hemsida med roliga, intressanta och matnyttiga videoinslag som gör det värt ett besök på www.musikskolan.se, så därför gör vi dessa filmer själva.

Det första steget är att lägga upp välkomstlektioner och de videolektioner som vi redan har gjort sedan tidigare och haft på vår gamla hemsida. Sedan kommer vi att prioritera att fylla på med fler lektioner.

Vi har också en kanal på youtube om du enbart vill titta på våra lektioner. Sök "musikskolan.se" så hittar alla lektionerna.

Du som är lärare: Om du har önskemål på vad dina elever skulle behöva blir vi glada om du tipsar oss.

Mycket nöje på vår hemsida

hälsar
Pia
Det finns ännu inga kommentarer till detta inlägg.
Namn:
E-postadress (publiceras ej):