Nyhetsblogg

Vi på musikskolan.se

År 2007 publicerades den första versionen av musikskolan.se. Webbplatsen byggdes i Joomla! som då var bland det vassaste man kunde använda. Utvecklingen på Internet går rasande fort och vi kände för ett par år sedan att det vara dags att ta nästa steg. Vi önskade då att utveckla vissa delar av sajten och ta bort andra som inte hade fungerat så bra som vi hoppades på när vi startade.

Tillsammans med Kodamera i Göteborg, som också byggde den första webbplatsen, tog vi fram ett koncept för nya musikskolan.se. Detta koncept användes sedan som grund för det fortsatta arbetet. Efter att ha sonderat marknaden och träffat ett antal tänkbara leverantörer fastnade vi för Askås Internet- & Reklambyrå AB i Säffle.

Webbplatsen bygger på Askås egenutvecklade e-handelslösning. Utifrån denna har vi sedan skapat vår egen struktur och fyllt sidorna med innehåll. Designen bygger mycket på den första versionen av musikskolan.se för att du som besökare skall känna igen dig och för att vi gillade den.

Vi hoppas att du skall tycka om vår nya webbplats. Titta runt och känn dig som hemma. Hör gärna av dig till oss om du har synpunkter eller om du upptäcker något som är fel.

Jan, Pia, Claes, Josefin och Anna

Pia hlund
Så skönt det känns, att vårt långa planeringsarbete och allt pill har givit resultat. Hoppas våra kunder kommer uppleva det enklare att hitta spännande titlar, och att sidan inte bara upplevs som en butik utan kan ge input och idéer för blivande musikanter, elever och lärare.
2013-05-30 @ 10:12:55
URL: