Skollicens Finale 27 engelsk i gruppen Notskrivning & programvara / Finale hos musikskolan.se (COX-25FINadl)
Skollicens Finale 27 engelsk

Finale 27 för skolor, lärare, kyrkor och kyrkomusiker, engelsk version, för nedladdning.

Skapa och notera din musik. Med Finale 27 kan du ge liv åt din musik, snabbare och enklare än någonsin.

Finale är fullt ut ett 64-bitarsprogram och har till denna version förbättrats så att ditt arbetsflöde kan göras mer intuitivt och effektivt. Dessutom finns stora möjligheter att synka med andra program, det har kommit nya ljud och bättre sätt att dela musiken med andra.

Ta kontroll över den kreativa processen och det musikaliska resultatet.

För systemkrav, klicka på fliken Låtlista.

Några av nyheterna i Finale 26 (från version 25)

Automatisk justering av artikulation
Om du skriver mer än en artikulering till en not, justeras dessa automatiskt och smart. Detta minskar arbetet med att redigera manuellt.

Bågar/artikulation.
Befintliga artikulationssymboler anpassas automatiskt till bågar, för att undvika kollisioner. Finale "vet" hur artikulationssymbolen skall placeras i förhållande till bågen. Finale 26 delar också upp artikuleringar vid behov.

Tremolos/drillar
Finale 26 justerar notskaft i förhållande till ett tremolo eller en drill. Njut av hur snygga noter Finale 26 skriver din musik.

Horisontell centrering
Finale 26 tillåter ändringar av artikuleringar; att placeras ovanför eller under noten, allt med ett tangenttryck. Finale 26 "vet" när en artikulering för skaftet eller noten skall centreras, och justerar detta även om du gör ändringar i noterna.

Nya uttryck och artikuleringar
Finales bilbiotek med uttryck och artikulationssymboler har arbetats om, utvidgats och förfinats för uppspelning. De ser inte bara bättre ut, utan du sparar tid eftersiom du inte behöver skapa eller konfigurera dem.

Förbättrade ackord
Musiker har olika preferenser om ett ackords suffix. Oavsett om du föredrar en, två eller tre bokstäver, känner Finale igen dina favoriter.

Du kanske också vill gå med i en facebook-grupp för Finaleanvändare?

Artnr: COX-25FINadl
Finale 27 för skolor, lärare, kyrkor och kyrkomusiker. Engelsk version.

Systemkrav generellt:

Finale levereras som nedladdning
800X600 minimum bildskärmsupplösning(1366×768 rekommenderas)
Minimum 2GB RAM, 4MB and above rekommenderas
Ytterliggare 8GB hårddiskutrymme krävs för Garritan® ljud
Internetuppkoppling för nedladdning, uppdateringar och auktorisering och hjälp

Finale for Windows® (version 26)
Windows 7 SP1/Windows 8 or 8.1/Windows 10 (64-bit only)
4 GB of RAM minimum
1280x800 minimum monitor resolution (high resolution displays not currently supported)
Internet connection for installer download and authorization
1 GB hard drive space required for software with an additional 8 GB hard drive space required for Garritan Instruments for Finale