Gitarr Nylonsträngad Salvador Cortez Student 1/2 i gruppen Instrument & tillbehör / Gitarr, elgitarr och gitalele hos musikskolan.se (CC-06-BB)
Gitarr Nylonsträngad Salvador Cortez Student 1/2

2099 kr / 1595 kr
Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan prissänkning: 2099 kr

Bra skolgitarr i 1/2-storlek. Lock i ceder, mattlackad för större tålighet. Dubbelverkande dragstång.

Ett ypperligt val för den som behöver en gitarr till yngre barn eller bara vill ha ett litet instrument. Salvador Cortez Student finns i alla storlkear, och till samma förmånliga pris, vilket är ovanligt för de lite mindre gitarrerna.

Nylonsträngad, med strängsats från Savarez (500J), i klassiskt spanskt utförande. Den dolda dragstången är dubbelverkande och perfekt för att kunna balansera de växlingar i luftfuktighet och temperatur som vårt nordliga klimat utsätter gitarrer för.

Locket är av kryssad ceder, vilket ger en snabb respons och varm klang. Instrumentet upplevs som lättspelat och är, trots dragstången, inte tungt.

Levereras utan gigbag. Finns i storlekarna 1/4, 1/2, 3/4 och 7/8 för gitarrister i alla åldrar.

Salvador Cortez modell CC06 tål att jämföras med storsäljare på marknaden. Prova den gärna!

Modell: Cederlock

Artnr: CC-06-BB

Beautiful Ballads
26 vackra sånger för sång, piano och gitarr.
Gitarrbus 1
En modern gitarrskola som gör det roligt och lätt att lära sig spela både acko...
Spela gitarr 2 med cd, dvd och på Spotify
Fristående fortsättningsdel för dig som vill utveckla ditt ackordspel.
The Beatles - Revolver
14 Beatles-klassiker för sång, piano och gitarr.