A Dozen A Day 4 (bok) i gruppen Noter & böcker / Piano/Keyboard / Pianoskolor hos musikskolan.se (wmr000430)
A Dozen A Day 4 (bok)

Music Sales

Nummer fyra i serien "A Dozen A Day". Tekniska övningar för piano med syfte att utveckla starka händer och flexibla fingrar. Endast bok. Engelsk utgåva.

Uppvärmningsövningar för piano.

Aviskten med den här boken är att utveckla styrka i händerna i kombination med flinka fingrar. Tanken är att du kan lära dig två-tre övningar på en gång, som sedan ska spelas varje dag innan du böra öva. När du lärt dig en övning lägger du till nästa. När du behärskar alla övningar i en grupp kan du börja med nästa grupp. Många av dessa övningar kan med fördel transponeras till andra tonarter.

Bandtyp: Häftad
Orginaltitel: A Dozen A Day Book Four: Lower Higher
Författare: Edna-Mae Burnam

Artnr: wmr000430

The Real Book - Volume II (2:nd edition) Bb Instruments
Andra volymen med standardlåtar från jazzens repertoar. Bb-version för bl a klarine...
Köp!
Essential Piano repertoire Level 7 med cd
Utvalda stycken från 1600-1800-talet, del 7.
Solos for the Horn Player m ljudfiler
En samling med progressivt ordnade stycken för valthorn och piano.
A New Tune a Day for Tenor Saxophone
En play-along bok för tenorsax med 15 blandade klassiker och moderna låtar.