För dig som är lärare

Vi som arbetar på musikskolan.se är själva erfarna musiklärare och ett av våra uttalade mål med verksamheten är att det vi gör kan få bli till ett stöd för kollegor runt om i landet. Vi vänder oss till alla som arbetar med musik i sin undervisning. Du kan vara lärare inom musik- och kulturskola, förskola, grundskola, gymnasium, folkhögskola eller studieförbund. Här på musikskolan.se hoppas vi kunna ge dig och dina elever många bra resurser att använda.

Instrumentfakta

Alla instrument som har en egen avdelning på musikskolan.se har också en faktaruta. I rutan visas en bild på instrumentet och historiken beskrivs på ett enkelt och kortfattat sätt. På detta sätt kan eleverna snabbt och lätt få en översikt.

Videolektioner

Till de flesta instrument finns en eller flera videolektioner. På instrumentets startsida visas en välkomstlektion. I denna lektion kan eleven höra hur instrumentet låter och hur det fungerar. Det ges även en lite längre beskrivning på instrumentets historia. Till många instrument finns dessutom kompletterande lektioner som handlar om t ex hur du tar hand om ditt instrument på bästa sätt. Till våra egna serier "Rockbandet 1" och "Rockbandet 2" finns dessutom totalt 150 videolektioner.

Kurser

musikskolan.se erbjuder fortbildningar för musiklärare inom t ex grund- och kulturskola. Kurserna erbjuds både på fastställda datum eller enligt era önskemål. Vi "skräddarsyr" gärna fortbildningspaket för en skola eller en grupp lärare. Kontakta oss för mer information på 031-96 32 00 för mer information. Klicka här för att läsa mer.

Notböcker

I vår butik hittar du mång notböcker av olika kategorier. Allt ifrån de vanligaste spelböckerna och låtsamlingar för olika instrument till material för musikundervisning på förskola, grundskola och gymnasium. Om du söker en speciell bok men inte hittar den i vårt sortiment hjälper vi dig gärna att ta hem denna. Om du beställa en klassuppsättning eller ha råd och tips om material för just din undervisning är du välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Instrument och tillbehör

Musiklärarnas Riksförening (www.mrmusik.nu) har sammanställt en lista över utrustning som bör finnas i en musiksal för grund- och gymnasieskola. I vårt sortiment hittar du det mesta som finns med på utrustningslistan. Vi har valt ut produkter som håller tillräckligt hög kvalitet för dagligt bruk i skolmiljö, utan att kosta en förmögenhet. Kontakta oss gärna om du söker du någon speciell produkt men inte hittar den på vår hemsida.

Notskrivning och programvara

musikskolan.se är störst i Sverige på notskrivningsprogram. I vårt sortiment finns programvara från de ledande tillverkarna Dorico, Finale och Sibelius. Vi kan även leverera annan programvara på beställning. Kontakta oss för mer information.

Kontakta oss

Vi vill gärna ha feedback på vår hemsida och våra material. Om du har synpunkter eller frågor så tveka inte att ta kontakt med oss på telefon 031-96 32 00 eller e-post kontakt@musikskolan.se