Om musikskolan.se

Östra hamnen 7
475 42 Hönö
E-post: kontakt@musikskolan.se
Öppettider: mån-fre 9.00-16.00 (lunch ca 12.00-13.00)

Vision

"Vi vill inspirera människor att upptäcka och utveckla sin förmåga och glädje i att musicera och skapa musik." Så lyder visionen för musikskolan.se och vi hoppas att den ska sätta sin prägel på allt det vi gör i vår verksamhet.

Historik

År 1993 fick Jan Utbult tjänst som brasslärare vid Musik- och kulturskolan i Härnösand. Redan första terminen började han producera läromedel till sina egna elever, på den tiden enkla böcker tillsammans med kassettband. År 1996 publicerades Jans första material, Blås 96, på förlaget Notposten och sedan dess har han publicerat många material på Notposten som t ex: Pianobus, Gitarrbus, Blåsbus, Blåståget, Blås mer, Stråktåget och Blåsbanken.

Notförlaget och hemsidan musikskolan.se såg dagens ljus år 2007 när Pia Åhlund och Jan Utbult började utveckla idéer och material tillsammans. När de första böckerna släpptes behövdes bra försäljningskanaler. Förutom att sälja och distribuera böcker via återförsäljare skapades en webb-butik på hemsidan. Pia och Jan tyckte att en butik med bara några få produkter skulle kännas lite tom så de valde även att ta in böcker, cd- och dvd-skvor från andra förlag. På det sättet blev musikskolan.se inte bara ett eget notförlag utan även en notbutik.

Idag innehåller butiken inte bara noter utan även en hel del tillbehör och instrument som passar bra för musikundervisning i grundskola och kulturskola. musikskolan.se ägs och drivs av Musikskolan.se Öckerö AB (556962-7291).

1 juli 2021 togs ännu ett steg i företagets utvckling. Vi hade vuxit ur våra lokaler på Öckerö och flyttade till Hönö till större och mer ändamålsenliga lokaler. Här får vi plats med hela vårt lager på ett sätt som gör det lättare att arbeta effektivt. Här finns också fler kontorsrum och plats för att ta emot kunder, hålla utbildningar och work-shops och också erbjuda viss försäljning på plats. Välkommen att hälsa på oss!

Vi på musikskolan.se

Jan Utbult
Jan är utbildad vid Musikhögskolan i Göteborg och har bl.a. varit verksam vid Musik- & kulturskolan i Härnösand. Jan har arbetat som musikläromedelsförfattare sedan 1996 och står bl.a. bakom böckerna "Blåståget", "Stråktåget", "Blåsbus", "Pianobus", "Gitarrbus" och "Musik i skolan".

Pia Åhlund
VD och förlagschef
Pia är är legitimerad lärare i musik och engelska; för förskola, grundskola och gymnasium. Sin utbildning fick hon vid Musikhögskolan Göteborg. Som musik- och engelskalärare har hon varit verksam inom alla grundskolans årskurser. Pia är också verksam som dirigent, arrangör och musiker och har tidigare även arbetat med instrument- och notförsäljning. Tillsammans med Jan står hon bakom bl a "Spela"-serien, "Rockbandet" och läromedlet "Musik i skolan 1-3".

Ellenor Olofsson

Order och kundtjänst