Dragspelsskola.se Del 2 i gruppen Noter & böcker / Dragspel / Spelskolor hos musikskolan.se (9789197770750)
Dragspelsskola.se Del 2

Andra delen av den populära dragspelsskolan av Håkan Widar. För både knapp- och pianodragspel.

Dragspelsskola.se del 1 kom 2017 och blev genast en succé och har sålt i tusentals exemplar. Här är del 2 som efterfrågats av många som spelat i del 1 och vill lära sig mer och bredda sin repertoar.

Boken är på hela 176 sidor och den bygger vidare på första boken. Dragspelsskola.se del 1 och 2 är, förutom ett brett och djuplodande kursmaterial, också en repertoarsamling med dragspelsmusik i många olika genrer.

Till boken medföljer en cd-skiva med 129 låtar i mp3-format. I boken finns anvisningar till när respektive passar in i kursgången, för att ännu bättre och lättare lära sig traktera sitt dragspel på rätt sätt.

Håkan Widar har undervisat på dragspel sedan 1979 och är förutom lärare även musiker och kompositör.

Bandtyp: Spiralbunden
Mått: A4 cm
Utgiven: 2021
Författare: Håkan Widar
CD-skiva: Ja, med mp3-spår

Artnr: 9789197770750

Tillbehör

Dragspelsklassiker
Favoriter för dragspel.
Dragspelsskolan del 1
Dragspelsskolan av Anita Agnas är en nybörjarbok för knappdragspel.
Jazz Standards for Accordion
17 jazz-standards i arrangemang för dragspel.
Köp!
Walzer-melodien för dragspel
14 klassiska valser i arrangemang för dragspel.