Flöjt TooT 2.0 Nuvo Svart i gruppen Instrument & tillbehör / Blockflöjt hos musikskolan.se (NUV260)
Flöjt TooT 2.0 Nuvo Svart

Lägg i kundvagnen

TooT är en flöjt som kombinerar blockflöjtskroppen med tvärflöjtsmunstycke. Ett perfekt steg för de yngsta musikanterna som vill lära sig spela tvärflöjt.

TooT 2.0 har med smarta klaffar i silikon som gör det superenkelt att täcka hålen, även för små händer med små fingrar.

TooT är stämd i C som en sopranblockflöjt med samma grepp som på blcokflöjt. Munstycket är som på en tvärflöjt, men till varje flöjt emdföljer utbytbar munplatta. Med "First Note"-munplattan kan alla nybörjare direkt få ton i flöjten.

TooT har en mjuk och behaglig ton och flöjten är tålig och lättskött. Du kan t o m spela på den i dyschen utan att den skadas.

TooT överkomlinga pris gör det lätt att prova på tvärflöjts-spel. Därför kan den fungera bra som första instrument i t ex klassorkestrspel, i blockflöjtsundervisning där läraren kombinerar blockflöjt och tvärflöjtselever eller för väldigt unga elever som vill komma igång med flöjtspel.

Fodral ingår.

Artnr: NUV260
TooT är en flöjt som kombinerar blockflöjtskroppen med tvärflöjtsmunstycke.

Tillbehör

Blockflöjt sopran Nuvo Recorder+ vit-rosa
Blockflöjt med smarta klaffar i silikon.
Blåsbus 1 Tvärflöjt
Trevlig och bra spelskola för alla som vill lära sig spela flöjt. På Spotify f...
Notställ K&M 101 Svart
Svartlackat trådnotställ.