Kören som arbetsplats. Om att starta, vårda och få kören att växa i gruppen Noter & böcker / Sång och kör / Tillbehör för korist och sångare hos musikskolan.se (3228)
Kören som arbetsplats. Om att starta, vårda och få kören att växa

En bok med personliga och engagerade tankar om körlivet. Här utforskas hur man får en liten kör att växa, både numerärt och musikaliskt, och hanterar det sociala samspelet mellan körsångarna och körledaren.

Boken ger både blivande blivande och erfarna körledare nya infallsvinklar och praktiska verktyg för att skapa en högkvalitativ körverksamhet.

Christian Schultze, en uppskattad dirigent, lärare och föreläsare, är organist och körledare i S:t Johannes församling i Malmö samt ledare för Lunds Studentsångare sedan 2020.
Utgiven: 2023
Författare: Christian Schultze

Artnr: 3228

Manskörprisma 2 Julsånger och sakrala satser
Julsånger och sakrala satser.
Sjung tjejer! En repertoarbok för sångstuderande
24 sånger i olika genrer. Inspelningar på Spotify.
Spela fritt - Improvisation i liv och konst
En bok om kreativitiet och improvisation, för alla som arbetar med musik eller andra konstart...
Stämgaffel fyrkantig 12 cm
Stämgaffel med fyrkantiga skänklar.

Sinnenas musik. En exkursion i sex satser
Vad händer med oss när vi upplever musik?