Offermans: Dance with me/Fl+CD i gruppen Noter & böcker / Flöjt / Kvartetter: 4 flöjter hos musikskolan.se (ZM35950)
Offermans: Dance with me/Fl+CD

Modern musik för flöjt. Dansa när du spelar.
Svårighetsgrad enlig förlaget medel till avancerad.

Förlagets egen text i översättning:
Känner du ibland för att dansa när du spelar flöjt? Bra, för här är Dance with Me, som är dansmusik för alla flöjtensembler, oavsett storlek. Flöjtisterna spelar inte enbart flöjt utan rör sig också suynkroniserat ihop med kompet på cd-skivan.
För att kunna göra detta måste musikerna lära sig både musiken och rörelserna utantill. Det är lättare än vad det kanske först verkar, eftersom både musiken och rörelserna innehåller många repetitiva moment.

Wil Offermans håller många utbildningar och kurser för barn och master classes för musiker. Många av hans kompositioner finns utgivna på Zimmermann förlag.
Författare: Wil Offermans

Artnr: ZM35950
Modern musik för flöjt. Dansa när du spelar.

Karg-Elert: Sonate B-Dur op 121 /Fl+p
Sonate i Bb-dur (originaltiteln är på tyska) för flöjt och piano.
15 dreistimmige Sinfonien BWV 787-801 BWV 787-801 (guitar and harpsichord)
Vivaldi: Concerto III D-Dur Il Gardelino /Flöjtkör