PhotoScore Ultimate & NotateMe i gruppen Notskrivning & programvara / Övrig programvara hos musikskolan.se (PUCEO9-A)
PhotoScore Ultimate & NotateMe

Neuratron

Lägg i kundvagnen

Skanna in noter eller läs in pdf-er som tolkas till notbild och enkelt exporteras till notskrivningsprogram, som Sibelius eller Finale. PhotoScore Ultimate 2020 fungerar både för tryckta noter och för handskrivna noter, med viss begränsning.

Denna licens kan anvädas på två datorer som tillhör licensens ägare. Kontakta oss om du är intresserad av fleranvändarlicens på Photoscore.

NotateMe är ett program för att skriva noter "för hand" på tryckkänslig skärm. Dessa tolkas sedan till "tryckta noter" som kan exporteras till notskrivningsprogram. För att t ex snabbt kunna göra en anteckning eller skriva en stämma.

För tekniska specifikationer, klicka på fliken Låtlista här ovan. Här ser du några av funktionerna i PhotoScore Ultimate:
  • Kan läsa noter från vanligt 5-radigt notsystem, men också 4- och 6-radig gitarrtabulatur, samt 1-, 2-, och 3-radig slagverksskrift.
  • Läser noter, ackord och pauser upp till 4 stämmor (voices) per notrad.
  • Läser drillar och andra utsmyckningar
  • Läser tillfälliga förtecken och artikulationstecken.
  • Läser klaver, tonarter och taktarter.
  • Läser trioler m fl oregelbundna notvärden.
  • Läser bågar, överbindningar och crescendon/diminuendon.
  • Läser text: både sångtext och andra textmarkeringar såsom fingersättning, dynamik, coda, segno, pedalmarkeringar mm.
  • Läser gitarrboxar.
  • Klarar 64 notrader per sida och 400 sidor per partitur.

Artnr: PUCEO9-A
Skanna in noter eller läs in pdf-er som tolkas till notbild och exporteras till notskrivningsprogram.

Systemkrav för PhotoScore och NotateMe Ultimate 8

PC:

IBM-kompatibel Pentium III (eller likvärdig AMD-processor) eller bättre, med Windows 7/8/10. Minst 512MB RAM samt 40 MB ledigt hårddiskutrymme rekommenderas.

För att läsa PhotoScores pdf:er underlättar det om Adobe Reader 6.0 eller senare är installerat.

För användare av Sibelius: Även om PhotoScore fungerar från Sibelius 3 rekommenderas Sibelius Ultimate 2018 eller senare för bäst resultat.

En skanner, ansluten till din dator, med TWAIN- eller WIA-drivrutiner.

För NotateMe: dator med touchskärm eller surfplatta (t ex Microsoft Surface Pro, Windows 8.1).

Apple:

Apple Macintosh Intel med Mac OS X 10.12 eller senare. Minst 512MB RAM samt 40 MB ledigt hårddiskutrymme rekommenderas.

En skanner, ansluten till din dator. Uppdaterad programvara rekommenderas eftersom äldre Mac OS TWAIN-drivrutiner inte fungerar. Om lämplig Mac OS X TWAIN inte finns till din skanner får du använda annat program och spara TIFF-filer som du öppnar med PhotoSocre.

För for NotateMe: touchskärm eller surfplatta.

AudioScore Ultimate 2020
Sjung eller spela mot en mikrofon, så gör programmet noter.
Fleranvändare Sibelius Ultimate Stand-Alone
Fleranvändarlicens avsedd för fristående datorer. Från 5 st och uppåt.
Köp!
Skollicens Sibelius Ultimate
Sibelius Ultimate för skolor, studenter och lärare. Intyg fordras vid registrering.
Årsabonnemang Sibelius Ultimate privatlicens
Sibelius|Ultimate notskrivningsprogram som abonnemang 1 år (privatperson eller företag).

AudioScore Ultimate 2020
Sjung eller spela mot en mikrofon, så gör programmet noter.