Sight Reading Mastery for Guitar i gruppen Noter & böcker / Gitarr/Elgitarr / Spelskolor och teori hos musikskolan.se (9781910403167)
Sight Reading Mastery for Guitar

Music Sales

Lär dig läsa noter direkt och sluta vara beroende av tabulatur, videor, appar etc.

I vår moderna värld har vi ständig tillgång till tabulatur, YouTube-videor, lektionsappar, ljudfiler etc. Men väldigt få som spelar andra instrument använder tabulatur, utan de spelar efter noter. Därför är det en stor poäng att kunna läsa och spela efter noter - det blir så mycket lättare att spela tillsammans.
Denna bok behandlar tonerna och deras placering i notsystemet, tonarter, rytmer, tillfälliga förtecken och mycket annat. Med ljudexempel.
Utgiven: 2015

Artnr: 9781910403167

A Dozen A Day 4 (bok)
Tekniska övningar för piano med syfte att utveckla starka händer och flexibla fingr...
Bach: First Lessons in Bach
En pianobok med 28 enkla pianostycken av Johann Sebastian Bach. Med ljudspår.
Essential Piano repertoire Level 2 + CD
Utvalda enkla stycken från 16-1800-talet, del 2.
A New Tune a Day for Tenor Saxophone
En play-along bok för tenorsax med 15 blandade klassiker och moderna låtar.