The Young at Heart Flute Player 6 i gruppen Noter & böcker / Flöjt / Spelskolor, etyder och övningar hos musikskolan.se (APUE516025)
The Young at Heart Flute Player 6

Flöjtskola för tonåringar och vuxna, av Karen North. Sista och sjätte delen.

Karen North är verksam som flöjtlärare, arrangör och föreläsare i Australien. Utöver denna flöjtskola finns även hennes amling Lyrical Flute Legends.

Serien The Young At Heart Flute Player är utformad speciellt för flöjtstuderande som börjar i tonåren eller vuxen ålder och innehåller det som behövs för att få en bra start på flöjtspelandet. Alla böcker finns enbart på engelska.

Materialet innehåller sammanlagt 30 kapitel (units) där nytt amterial introduceras gradvis. Skalor som presenteras relateras till stycken som ska spelas , och övningar hjälper eleven att träna på nya moment eller förbererda såvrare passager ur ett stycke.

Böckerna presenterar en stor variatn av musik, från kompositörer som Mozart, Beethoven, Bartok och Dvorak till traditionella melodier från hela världen. Här finns solostycken, duetter och stycken för flöjt och piano. Från bok 3 finns separata pianostämmor.

Till stöd i övningen finns filmer på YouTube till alla stycken samt pianoackomplanjemang och duettstämmor.
The Young Flute Player

Utöver musikstycken, öveningar och inspelningar innehåller serien The Young At Heart Flute Player även:

- Lättlästa grepptabeller för flöjtens alla toner
- Fotoguider för hur du sätter ihop din flöjt och hur du rengör den.
- Notpapper för anteckningar och egna kompositioner
- Skalscheman
- Teoriasvnitt

Vuxna nybörjare kan spela duetter och trios från den gula ensembleboken i Karen North serie för barn och ungdomar serien (The Young Flute Player Book 4) och sedan fortsätta till The Young Flute Player Book 2 efter att ha spelat ut The Young at Heart Flute Player.

Innehåll:

Beginner-Preliminary (start of Grade 1)
56 pages
32 exercises (including tone development)
49 pieces
Time signatures 4/4, 3/4, 2/4, 6/8, 2/2
Pitch range from E bottom line of staff to A above staff
Scales – 5 note F Major, 5 note G Major, octave G major, F major, E minor, D minor, F chromatic
Introduction of tonguing, slurs, ties, staccato, mezzo staccato
Introduction of dynamics
Arrangör: Samlad av Karen North

Artnr: APUE516025
Flöjtskola för tonåringar och vuxna, av Karen North. Sista och sjätte delen.

Floee: Elkido-Suite för flöjttrio
Musik av en nutida dansk kompositör. Här en svit för tre flöjter.
Notställ K&M 101 Svart
Svartlackat trådnotställ.
Theobald Böhm 24 Caprices Etudes for Flute
Teknikträningsstycken för flöjt i alla dur- resp molltonarter, reviderade av James ...

The Young Flute Player 5 Duetter och trios
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 5 av totalt 6.
The Young Flute Player 4 Duetter och trios
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 4 av totalt 6.
The Young Flute Player 3 Pianoackompanjemang
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 3 av totalt 6. Lärarbok.
The Young Flute Player 1
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 1 av totalt 6.