Dragspelsskola.se Del 1 i gruppen Noter & böcker / Dragspel / Spelskolor hos musikskolan.se (9789197770712)
Dragspelsskola.se Del 1

Dragspelsskola för den som inte spelat förut eller vill förbättra sitt kunnande eller notkunskap. För både knapp- och pianodragspel.

Innehållet är djuplodande, med många melodier och mycket teori. Här finns redan från början tips på hur du sitter, musikteori och fingersättning, för både knapp- och pianodragspel.

Boken rekommenderas i första hand till lärarledd undervisning. Innehållet är uppdelat i 14 kapitel. Varje kapitel innehåller både teori och låtar samt en sammnfattning för att kontrollera att det nya materialet har fastnat.

Håkan Widar har undervisat på dragspel sedan 1979 och är förutom lärare även musiker och kompositör.

I serien finns sedan december 2021 även Dragspelsskola.se Del 2.

Antal sidor: 158
Bandtyp: Spiralbunden
Mått: A4 cm
Utgiven: 2017
Författare: Håkan Widar
CD-skiva: Ja, med mp3-spår

Artnr: 9789197770712
Dragspelsskola för den som inte spelat förut eller vill förbättra sitt kunnande eller notkunskap. För både knapp- och pianodragspel.

Dragspelsklassiker
Favoriter för dragspel.
Dragspelsskola.se Del 2
Andra delen av den populära dragspelsskolan av Håkan Widar. För både knapp- oc...
Jazz Standards for Accordion
17 jazz-standards i arrangemang för dragspel.