Jag tänker inte vara rädd - en musikal för barn i gruppen Noter & böcker / Sång och kör / Sångböcker för barn hos musikskolan.se (9789188251435)
Jag tänker inte vara rädd - en musikal för barn

Musikal för barn med 13 nyskrivna sånger. Temat är rädslor och mod.

Handlingen är baserad på sagan om Rödluvan och vargen och förlagd i nutid. Alla sångerna i musikalen finns inspelade, både i kompletta versioner och för sing-back och ligger på Spotify och andra streamingtjänster.

Boken innehåller saga, manus, noter och texter, lektionstips och kopieringsunderlag för ett häfte med alla sångtexter till barnen. Du får också tips om hur du med enkla medel kan sätta upp musikalen, hur ni kan göra egen rekvisita och tips om kläder, rollbesättning etc.

Sångerna kan naturligtvis också användas fristående och passar i såväl skolan som i barnkören. Här finns sånger som skulle kunna passa vid sommaravslutningar och till Halloween och andra låtar som är kul att sjunga precis när som helst.

Alla sånger finns inspelade i två versioner; en komplett och en för sing-back. Båda versionerna finns på cd-skivan som kan köpas separat. På Spotify finns komplett version med sång.

Författarna har i många år arbetat med att både sätta upp och skriva musikaler som passar barn i åldrar ca 6-11 år. Detta är den första av deras musikaler som blir utgiven, men förlaget hoppas på att det blir fler så småningom.

Klicka på fliken Låtlista för att se sångerna som ingår i musikalen.
Antal sidor: 40 sidor
Bandtyp: Häftad
Mått: A4 cm
Utgiven: juni 2019
Författare: Maria Nyberg och Birgitta Strandberg
CD-skiva: kan beställas separat

Artnr: 9789188251435
Musikal för barn med 13 nyskrivna sånger. Temat är rädslor och mod.

Sångerna i Jag tänker inte vara rädd:

1 Snap rap
2 Jag vet
3 Hararnas hopplåt
4 Glad
5 Ingenting är som förr
6 Myrornas parad
7 Vargens blues
8 Nyponrosen
9 Förgätmigej
10 Spökträdens sång
11 Jag tänker inte vara rädd
12 Mormors sång
13 Jag vill va fri

Blommornas språk
Nothäfte med 12 sommarsånger av Åsa Magnesköld och Camilla Raask.
Hitta rätt
Sånger och arbetsmaterial om barnkonventionen.
Låtlådan
Sångbok för barn i åldrar ca 7-11 år. Med noter, text och ackord samt inspelni...
Musik i skolan Sångbok Årskurs 1-3
Sångbok med noter och spelanvisningar till Musik i skolan Årskurs 1-3.