Musikens värld i gruppen Inspiration & undervisning / För läraren hos musikskolan.se (9789152767979)
Musikens värld

Lägg i kundvagnen

Vad är musik? Detta är en bok som riktar sig till alla som vill lära sig musikens grunder, oavsett instrument eller för den som sjunger.

I boken får vi följa Pia Notblad på en fantasifull resa in i musiken. Hon ställer en massa frågor om musik, ur ett barns perspektiv, och på ett lättsamt och lättläst språk presenteras musikens struktur, både i teorin och på gehör.

Som vuxen; lärare, förälder eller någon annan runt den unga nybörjaren, får du stöttning och tips, i form av didaktisk handledning om hur du kan vara med och stötta en ung blivande musikant eller sångare på den musikaliska vägen.

Läs, lyssna, rita, träna och pyssla i extramaterialet och hitta en bra väg in i musiken.

Andreas Salne driver pianoskola, arbetar som musiker och utforskar nya vägar inom musikpedagogik och undervisning. Boken är utgiven av honom själv, i snyggt format och fyrfärg, med trevliga illustrationer av konstnären Emma Andersson.

Bandtyp: Spiralbunden
Orginaltitel: Musikens värld - från tanke till ton & hjärta
Utgiven: 2023
Författare: Andreas Salne

Artnr: 9789152767979
Vad är musik? Detta är en bok som riktar sig till alla som vill lära sig musikens grunder, oavsett instrument.

Blåsbus 1 Saxofon
Saxofonskola för nybörjare, med bra progression och svängiga låtar. Till alla ...
Pianoskatten En pysselbok för unga pianister
Pysselbok för nybörjare på piano.
Pianoäventyr 1 Pianoskola från 7 år
Pianoskola för nybörjare från 7 år. Första delen.
Pianoäventyr 2 Fortsättningsbok
Andra delen i Helene Olaisons pianoskola för barn.