The Young Flute Player 3 Pianoackompanjemang i gruppen Noter & böcker / Flöjt / Spelskolor, etyder och övningar hos musikskolan.se (APUE516070)
The Young Flute Player 3 Pianoackompanjemang

Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 3 av totalt 6. Lärarbok.

Karen North är verksam som flöjtlärare, arrangör och föreläsare i Australien. Utöver denna flöjtskola finns även hennes samling Lyrical Flute Legends.

Lärarens bok 3: Lärarboken innehåller pianoackompanjemang och duetterna som presenteras i de andra böckerna i serien.

Det är viktigt att flöjtister lär sig spela med ackompanjemang redan förån början, så denna bok innehåller även pianostämma och duetter för de enklaste styckena, och igenom materialet sedan till de mer avancerade melodierna.

De flesta pianostämmorna är lätta att spela, även för den som har begränsade färdigheter på instrumentet. Om du som lärare inte spelar piano, eller vill kunna instruera din elev, finns alla ackompanjemangen på YouTube. Uppspelaningshastigheten kan vaireras för att passa eleven. Här finns även duettstämmor och instpelningar so demonstrerar hur det kan låta i sin helhet. Gå till The Young Flute Player

För att hålla elevböckerna enklare i sin layout för unga flöjtister presenteras lärarens duettstämmor i bok 3.

Specifications:
116 pages
Piano accompaniments for Books 1 and 2, plus for select pieces in Books 4, 5 and 6.
Flute duet parts for Books 1 and 2 (student method books)
Bandtyp: Spiral

Artnr: APUE516070

Lyrical Flute Legends 20 Works for flute and piano
20 medelsvåra stycken för flöjt och piano.
Notställ K&M 101 Svart
Svartlackat trådnotställ.
The Young at Heart Flute Player 6
Flöjtskola för tonåringar och vuxna, av Karen North. Sista och sjätte delen.

The Young Flute Player 5 Duetter och trios
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 5 av totalt 6.
The Young Flute Player 1
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 1 av totalt 6.
The Young Flute Player 4 Duetter och trios
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 4 av totalt 6.
The Young Flute Player 2
Flöjtskola på engelska i flera delar, av Karen North. Del 2 av totalt 6.